למה גוגל מתניעה שירות DNS?
מאת גיא מזרחי ~ 4 בדצמבר, 2009. בקטגוריות: כללי.הטריגר הוא מישהו ששאל אותי בכיתה על שימוש ב-GMAIL + מייל של חבר ששלח לי לינק לכתבה על שירות חדש של גוגל – שירות DNS.
מה גוגל יכולה לדעת עליכם?
1. היא יכולה לקרוא את הדואר שלכם (GMAIL)
2. היא יודעת על כל אתר שאתם גולשים אליו ע"י חיפוש ויודעת כמובן להצליב את זה עם כתובת המייל שלכם.
3. היא יודעת על כל אתר שאתם גולשים אליו גם ללא חיפוש (אם אתם גולשים עם CHROME זה קל אבל אם לא, יש את Google Analytics שמותקן ב-40% מהאתרים ברשת ושלא תתבלבלו, אלה האתרים שאתם גולשים אליהם. יתר ה-60% בטח פשוט לא מתוחזקים ואתם לא מגיעים אליהם)
4. היא יודעת מי החברים שלכם: למי שלחתם הזמנות ל-GMAIL? מי החברים שלכם ב-google talk? למי שלחתם הזמנות ל- WAVE? מי שלח אליכם הזמנות כאלה?
5. היא יכולה להוציא סיסמאות של שירותים שנשלחו אליכם במייל (GMAIL).
6. אתם משתמשים ב-Google translate? עכשיו היא יודעת אילו שפות אתם מדברים (שפות הממשק של שירותי גוגל שבחרתם) וגם באיזה שפות אתם מעדיפים לקרוא (שפות שבחרתם לתרגם אליהם).
7. היא יודעת איזה אתרים אתם אוהבים וקוראים באופן קבוע (google reader).
8. יש לכם בלוג? הוא כמובן מאונדקס לתפארת.
9. google docs מאפשר להם לראות את המסמכים שכתבתם אצלהם.
10. google calendar אומר לגוגל איפה אתם נמצאים בכל זמן וגם עם מי אתם נפגשים.
11. חיפוש התמונות יצליב את המידע עליכם עם איך אתם נראים. מעניין שהם לא רכשו עדיין את face.com כדי לעשות את זה יעיל יותר.
12. google groups יסגיר תחומי עניין נוספים שלכם ואפילו ייתן תשובה על "מה השאלות שאתם מחפשים תשובות עליהם".
13. אתם מפתחים? יש google code בשבילכם. הרי צריך לדעת מה אתם מפתחים, מי אוהב את זה ומתעניין בכם וכ"ו.
14. השתמשתם ב-google mobile? מעולה. יש להם עכשיו גם את הטלפון שלכם (הם שולחים לכם באדיבות לינק ע"י SMS).
יש עוד דבר ששכחתי?
אהה… DNS.
עכשיו הם גם יכולים להפנות אתכם לכל אתר ואז להשלים את המידע שאולי ברח להם.
אשמח לשמוע מה אתם חושבים על זה:
1. מה השירותים (והמידע) ששכחתי להזכיר?
2. מה הם יכולים לעשות עם DNS? (אני מכין פוסט על זה..)
תוספות:
אביב ראף מפנה אותנו לשני הסרטונים האלה:
TheLeader:
מוסיף שיש חיפוש פרופילים: http://www.google.com/profiles?q=kevin+mitnick
וגם מפנה אותנו לסרט הזה שמדגים בעייתיות נוספת:
Prime תורם גם הוא:
ואיתן כספי תורם את הלינק הזה:
http://www.google-watch.org
ניוזגיק כותבים באותו נושא:
http://www.newsgeek.co.il/google-public-dns/
וכמובן:
גוגל בתחת:
4 בדצמבר, 2009 בשעה 10:23
http://www.youtube.com/watch?v=DEtrzdGSXCU
http://www.youtube.com/watch?v=S3Qqc13Ihk8
Nothing more to say
4 בדצמבר, 2009 בשעה 10:39
איזה אנשים אתם מחפשים / מי החברים שלכם:
http://www.google.com/profiles?q=kevin+mitnick
Blogger – לא ביג דיל אבל הם יכולים לשנות לך נתונים בבלוג (סביר שזה לא יקרה).
Google Translate – כמעט כל דף בשפה זרה שאתם קראתם אי פעם.
Google Maps – המון תוכנות GPS משתמשות בזה.
הסיסמא שלכם גם נשמרת ב-GMAIL, וברוב המקרים היא משמשת לעוד חשבונות.
לפעמים הם מבקשים את הסלולארי שלכם בהרשמה כדי לבצע אימות באמצעות SMS.
עוד עניין שהזכרתי לא מזמן – AJAX בחיפוש וגם בדפדפן Google Chrome:
http://www.youtube.com/watch?v=ncerhCLi2o0
ואיך שכחת את זה אני לא יודע (אולי אמנזיה זמנית) – Google Chrome OS!! עוד מעט _שום דבר_ לא יישמר על המחשב של הפראייר שיתקין את מע' ההפעלה הזאת – הכל על השרתים של גוגל – והם מצהירים את זה בגלוי ואפילו מתגאים בזה.
כל פעילות משמעותית שהוא מבצע על המחשב תעבור דרך השרתים של גוגל.
אממ לגבי DNS – אני לא חושב שיש הרבה שהם יכולים לעשות בלי לעורר מהומה.
יש להם שירות DNS, אין פה יותר מדי מה לחשוש, אבל אם הם מתכוונים להשתלט על העולם בעשור הקרוב זה יכול לעזור להם מאוד.
4 בדצמבר, 2009 בשעה 11:44
אתה לא הראשון שחושב שיש כאן בעיה…
http://www.google-watch.org/
בסוף יתברר שגוגל היא למעשה המשך לאשלון, מיזם מודיעין של ארגוני הביטחון של ארה"ב בחסות חברה מסחרית. והקטע היפה הוא שלפחות חלק מהמידע ניתן *מרצון* על ידי אנשים.
4 בדצמבר, 2009 בשעה 12:27
מסכים עם מה שאתה אומר לחלוטין. הם יכולים לדעת הרבה מאד.
למעשה, ברגע שמישהו משתמש ב DNS של גוגל הם יכולים לעשות logging ולדעת פחות או יותר כל אתר שהמשתמש גלש אליו. הם יכולים להצליב את המידע עם אנליטיקס, החיפושים בגוגל ושאר ה data שלהם – ורשמית יש להם פחות או יותר כל מה שצריך לדעת על הרגלי הגלישה שלך.
כל אחד מהשירותים הללו בנפרד, כשהוא מוחזק ע"י גורם אחר הוא בעייתי. אבל כשהכל באותו סל, עם האפשרות לעשות הצלבות (לפי כתובת IP, חשבון גוגל ופרמטרים נוספים) זה בעייה חמורה.
תחשבו איזה מהומה הייתה פורצת אם מיקרוסופט הייתה פונה לספקיות ומבקשת מהם לדעת אתרים אחרים שגלשו אליהם משתמשי BING לפי כתובת הIP ופונה בנוסף למלא אתרים ברשת כדי לקבל מהם את הנתוני גלישה – זה היה יוצר מהומה מטורפת. אנשים לא מבינים, שגוגל לא צריכה לפנות לאף אחד – יש להם פשוט את כל המידע אצלם. והם דואגים כל הזמן להשלים פערים.
שחר.
4 בדצמבר, 2009 בשעה 13:32
אוקיי, חוזר בי ממה שאמרתי קודם על ה-DNS.
מסתבר שהשירות הזה הוא לא עוד שרת ROOT, אלא שירות DNS שאפשר להגדיר באופן פרטי.
אם כך הם יכולים:
1. להחליף כתובות בודדות בלי לעשות רעש (אם באמת יש להם קשר ל-CIA / NSA אז יש גם אינטרס יפה) ולבצע MITM.
2. לדעת על כל שרת שאתה מתחבר אליו והוא לא ב-CACHE של המחשב שלך.
3. להוריד אתרים מסויימים מרשת המשתמשים של השירות – אני מאמין שזה בהתחלה יתבטא בשרתים ידועים של ספאמרים ואח"כ יעבור למעין שירות בקרת הורים או משהו בסגנון.
4 בדצמבר, 2009 בשעה 13:41
גיא, מה הפירוש מישהו שאל אותך בכיתה. אתה מרצה? איפה ובמה?
שנה הבאה פוסט: מה גוגל עדיין לא יודעת עלינו…
4 בדצמבר, 2009 בשעה 13:42
מרצה בטכניון קורסים של Hacking Defined.
4 בדצמבר, 2009 בשעה 14:58
בינתיים, בארץ לפחות, אין שום סיבה להשתמש בזה, תעשו ping ותראו שה-latency יוצא בערך פי 10 יותר מלשרת DNS של הספקית.
מה שאני לא מבין, זה איך הם מתכוונים לזהות משתמשים לפי IP בלבד? עד עכשיו הם לא הסתמכו על זה ותמיד היו להם cookies בכל מקום, לפי IP בלבד זה הופך לבעיה כי יש המון מקרים שעל כתובת אחת יכולים להיות כמה משתמשים, לפעמים גם עשרות ומאות.
וכמו שמישהו אמר בתגובות ב-YNET, הם באמת תפסו כתובות IP של מאפיונרים
4 בדצמבר, 2009 בשעה 15:22
ציטוט מ-techcrunch
"I spoke with Prem Ramaswami, the product manager for Google Public DNS. He [claims] the goals are speed, security and validty of DNS responses. They will follow DNS protocols to the letter, he says, which means no blocking, hijacking or filtering of queries at all. It’s all about speed. Prem points out this page that goes into technical detail on the speed improvements – and they’re sharing this with the community.
On privacy: Here’s [http://code.google.com/speed/public-dns/privacy.html] the policy that says what’s being collected and how long they’re keeping it. Collected data includes IP address (up to 48 hours, to detect malicious behavior against the service), ISP information and geographic information (2 weeks each). The data is not correlated with your Google account in any way, they say.
The average user does about 1,000 queries per day, says Prem."
4 בדצמבר, 2009 בשעה 17:27
פוסט נהדר גיא, כרגיל.
כבר שנים שאני טוען שגוגל הם "האח הגדול" האמיתי, גם השמועות שרצות ברשת על זה שגוגל בעצם הם תחת חסות ממשלתית ואפילו של הCIA (הריצו חיפוש בגוגל בעצמם למרבה אריירוניה CIA+Google ותראו).
בנוסף לכך עם השנים רוב ה"מטורפים" והפרנואידים שצעקו כל הזמן שגוגל הם מסוכנים ושיש להכריז עלייהם מונופול די צדקו, כנראה שבאמת יש כאן איזשהו שיתוף פעולה ואינטרסים מצד משמלת ארה"ב והתעשיה עצמה, לבנות כלי אינטרנטי שידע הכל, יעקוב אחרי הכל וינתח הכל ברמה מדוקדקת ומפורטת ביותר.
אם בעבר כשהמציאו את הרשת נטען שהיא תשרת את האנשים היושבים בקצה ולכן הם יהיו המוחות שבקצה, כעת יש אינטרס מוחשי וברור של לשים את המוח במרכז ואת הנשלטים בקצה (זה שהפרסומות של גוגל די שולטות עלינו ומפתות אותנו לא פעם להקליק ולהזרים כסף לגוגל ולשותפיה זה לא במקרה!). חשוב שנשים לב לזה, כי מפלצת המידע הזו לא תעצור בקרוב כי כנראה שיש לה באמת גיבוי מאוד חזק! אם מיקרוסופט הייתה עושה משהו דומה זה היה מעורר סערה, אבל גוגל? לאט ובזהירות, תחת תדמית של הילדה הטובה עם כנפי המלאך, דוגלת ב"חינמיות" וב"קוד פתוח" (גוגל Chrom-OS) אבל בעצם עורבת לנו בפינה וגורמת לנו לשלם את המחיר הכי יקר, איבוד הפרטיות והנונימיות שלנו!
הצרה היא שגם אם נקפיד על אנונימיות שרירותית מצידנו, כגון חיפוש בגוגל מבלי להיות מחוברים לחשבון שלנו אצלהם, או גלישה דרך פיירפוקס עם תוספות כגון NoScript וחוסמי פרסומות וגוגל אנליסטיק, עדיין קשה להתחמק מעינייה. ולצערנו להשתמש בשירותים כמו TOR וכלי פרוקסי דומים איטיים להחריד ולא ממש מספקים חוויית גלישה נעימה וסבירה.
אני באמת מרחם על כל השוטים שיתקינו את כרום כמערכת הפעלה, לא ברור לי כיצד אנשים מסוגלים להתמסר בעצימת עיניים שכזו לידי תאגיד ולשים בידייהם את כל היקר להם מכל, מידע, סיסמאות, פרטים מזהים וכל דבר שרק חשוב לבן אדם כבן אדם בעולמנו. גוגל לא יודעים את הגבול וגם לא נראה כאילו שמישהו הולך להראות להם אותו, כנראה שיש להם אישור להמשיך ולהפעיל את המכונה המשומנת הזו (משומנת היטב כמובן).
אחרת אני לא מבין היכן כל גופי הרגולציה שיכריזו עליה כבר כמונופול ותרד מאיתנו. הם מנצלים "פרצה" מאוד יעילה במוח האנושי התמים של ימנו, הרצון לחלוק מידע עם השאר מבלי לדאוג לפרטיות, פייסבוק זו דוגמא טובה ולא יעבור באמת הרבה זמן עד שגוגל תרכוש לה איזו חברה כמו Face.com כדי לנטר אחר התמונות של כולם ברשת. זה כבר יהיה הצעד הבא של איבוד הפרטיות וזה הולך לעלות לכולם ביוקר! אנשים לא מחברים את הנקודות וחבל, רוב הציבור תמים, ממש כמו עדר פרות.
זה עוד יעלה לנו ביוקר ולא רחוק היום שבו זה יקרה.
4 בדצמבר, 2009 בשעה 17:44
TheLeader – ידידי, בנוגע למה שכתבת בתגובה 5.
נדמה לי שאת הפינה הזו מיקרוסופט גם עזרה להם לסגור.. נכון שלאורך השנים תמיד רצו שמועות ברשת שמיקרוסופט משאירה כל מיני BackDoors פתוחים במערכות ההפעלה שלהם בשביל סוכנויות הביון ומעקב ממשלתי. בשנים האחרונות יש לכך ביסוס והסבר הגיוני, אובמה כידוע חתם על מסמך שעשה כותרות והרבה רעש בעולם, המסמך טוען שלנשיא ארה"ב מוקנים כל הסמכויות אשר יאפשרו לו (שים לב טוב) "להוריד את השאלטר של האינטרנט במקרה של מתקפת טרור וירטואלית" כמו כן גם מפורט על כל מיני טכניקות ריגול ממשלתיות (לא שזה מחדש לנו משהו) ומתן אישור לרשויות לעשות את כל מה שהן רוצות כמעט בלי שום צורך בצו בית משפט. דבר דומקה קורה כידוע גם באירופה, אירופה העבירה חוק שמאפשר לכל יחידות השיטור ואכיפת החוק ברחבי אירופה לפרוץ לכל חשבון דוא"ל "חשוד" (מעניין מי יקבע מה חשוד ואיך) ואפילו נותנים יד חופשים לפרוץ למחשבים של "חשודים ומסיתים" ושוב נשאלת השאלה מה צריך לעשות כדי לזכות בתואר הזה שלהם? אולי בעתיד הלא כ"כ רחוק אפילו בלוגים שדומים לבלוג הזה ממש (של גיא) יהיו "לא חוקיים ומסיתים" מבחינת החוק האירופאי? אני תוהה כמה זמן יעבור עד שארה"ב ינהגו כך גם, כידוע כל מה שקורה בין האימפריה האנגלו אמריקנית מתפשט בעולם כולו כמו נגיף, אם זה מסים, אם זה חוקים גלובליים ורגולציה, אם זה התחום הכלכלי והפיננסי וגם כמובן כל מה שקשור לאח הגדול.
ולגבי מיקרוסופט והBackDoors הינה משהו שמצאתי באחד הפורומים בארץ, די מעניין האמת, סרטון שמעורר תהיות גם לגבי מיקרוסופט.
http://www.youtube.com/watch?v=OgEZ72I82h4
4 בדצמבר, 2009 בשעה 17:58
big deal..
מספיק עם הפראנויה, אז גוגל יודעים לאיזה אתרים אתם גולשים ואיזה סוג של פורנאו אתם אוהבים, למי אכפת?
4 בדצמבר, 2009 בשעה 18:22
הופה, הינה מצאתי את הסרטון היות רציני בתוספת חוות דעת מומחה, האם גם מיקרוסופט במשחקי הריגול של הNSA? בהחלט מעניין, סיבה לדאגה. מזלש שיש לינוקס לעתיד טוב יותר
http://www.youtube.com/watch?v=zADNlKZBqnA
4 בדצמבר, 2009 בשעה 19:37
זה לא שגוגל ימסור את המידע הזה למישהו, אני בטוח שאף אחד לא יגלה שאני עבריין מין סידרתי בקרוב.
4 בדצמבר, 2009 בשעה 21:06
אני מדגיש את מה שאמרתי מקודם: בלי cookies יהיה קצת קשה לזהות כל בקשה ולשייך אותה למשתמש מסויים, מה גם שהפעם – בניגוד לשירותים אחרים – גוגל מצהירים שהמידע לא יוצלב עם מידע אחר.
כנראה שהשירות הספציצי הזה לא נועד לאסוף עוד מידע על המשתמשים, אלא לאגור סטטיסטיקה כללית על אתרים פופולריים ועל דומיינים לא רשומים שאנשים מנסים להגיע אליהם, סטטיסטיקה מסוג כזה זה גם בדיוק מה ש-OpenDNS עושים, ואין בכך שום פסול.
5 בדצמבר, 2009 בשעה 8:43
גוגל מזמן הפכו לסוכנות ביון מס' אחת בעולם..
לדעתי הDNS הציבורי שלהם היא עוד דרך ללמוד על דפוסי הגלישה של משתמשים ומשם נפתחות הרבה דלתות, חישוב PR יותר מדוייק, פרסום יותר מדוייק וכו..
5 בדצמבר, 2009 בשעה 15:10
Google טוענים שהם ישמרו את המידע הזה לזמן קצר בלבד (נראה לי שהם דיברו רק על 48 שעות). אני נוטה להאמין להם בגלל שאני בטוח שלא כל כך פשוט לשכנע עובדים לשמור סוד ולא לספר לרשויות ולכל העולם שהחברה שלהם משקרת בקנה מידה כזה גדול.
מה שכן, גם אם הם באמת לא יצליבו פרטים מזהים לגלישות הם עדיין יכולים לקבל מזה סטטיסטיקות מאוד יפות. הם יוכלו לדעת איך באמת אנשים מסתובבים ברשת ועוברים מאתר לאתר, נתונים שהם יכולים לקבל רק באופן חלקי בלבד היום מתוך מהתנועה במנוע החיפוש שלהם.
5 בדצמבר, 2009 בשעה 15:32
אנשים, גם אם מדובר בשיתוף פעולה עם הממשל האמריקאי וגם אם לא, הרי ש – DNS בסופו של דבר אומר כוח, יכולת שליטה. אם אתם שואלים אותי, מדובר בעצם בנסיון של סגמנטציה של האינטרנט הציבורי, משמע, שימוש בכל המידע שגיא הזכיר בשביל לנתב אנשים למקומות מכווני מטרה ובעצם להפוך את גוגל לשליט הבלעדי בעולם המקוון, שגם בעצם אומר שהאינטרנט אולי ציבורי אבל הופך להיות פרטי ומחולק לסגמנטים מאוד ברורים.
הדבר המסוכן לדעתי, מלבד העובדה שלגוגל כבר היום יש היום את כל המידע שלנו ממילא, הוא שסגמנטציה כזו משאירה את השליטה המלאה בידיים של גורם מסחרי כמו גוגל, שמטרתו היחידה בחיים היא להרוויח יותר כסף, וכתוצאה אני חושש שבשנים הקרובות אנחנו נצפה בשינויים שחלים באינטרנט והופכים אותו יותר ויותר למיקרו מודל של העולם הקפיטלסטי של היום, ייווצרו מעמדות שונים, אנשים אמידים יותר יוכלו להינות מגלישה ושירותים אקסקלוסיביים שלאנשים ממעמד נמוך יותר לא תהיה גישה אליהם. לדעתי זה מסוכן ומפחיד כי זה בעצם אומר שמה שהיה פעם "חופש המידע" באינטרנט, יהפוך בעצם ל"חופש מידע מוגבל" בהתאם לשיוך קבוצתי. מפה אפשר לקחת את הדיון להיבטים אפילו קשים יותר כמו, מה ההבדל בין סגמנטציה וגזענות? אבל לא נלך לשם (בטח לא בשבת בבוקר שלי, צהריים שלכם). לסיכום, אולי השאלה למר ברק אובמה – אם אתה מאפשר לגוגל DNS, מה ההבדל בינך ובין האינטרנט בסין?
מוטי תדמור
פלורידה
5 בדצמבר, 2009 בשעה 16:23
לגבי הכתבה – מה גוגל יודעת עליכם
פשוט מפחיד זה כבר לא האח הגדול זה האח הענק – הציקלופ עם העין האחת אבל רואה יותר טוב מבשתי עיניים
5 בדצמבר, 2009 בשעה 21:38
אני כנראה אחד מאחרוני האנשים שעוד אין להם חשבון בgmail, ורק בגלל הנושא של הפרטיות, אפילו שככל הנראה אין שרתי דואר pop3 או Imap טובים כמותם (ב-gmx למשל אי אפשר לשלוח יותר מ10 מיילים, או למייל אחד ליותר מ-10 מכותבים בפרק זמן של שעה).
אפשר לחסום את העוגיות של Google (למי שאין חשבון gmail), ואפילו את google-analytics עם adblock (אולי זה גם מסייע קצת לזמן הטעינה של אתרים), ולהערכתי חסמנו 90% מהמידע שאפשר לאסוף עלינו.
5 בדצמבר, 2009 בשעה 23:28
"אני מדגיש את מה שאמרתי מקודם: בלי cookies יהיה קצת קשה לזהות כל בקשה ולשייך אותה למשתמש מסויים" [FENiX]
"אפשר לחסום את העוגיות של Google (למי שאין חשבון gmail), ואפילו את google-analytics עם adblock (אולי זה גם מסייע קצת לזמן הטעינה של אתרים), ולהערכתי חסמנו 90% מהמידע שאפשר לאסוף עלינו"[נתנאל].
עכשיו סתם ככה בשביל הרעיון,
נניח והשרת שעליו אני מריץ את האתר הוא שלי, ורק אני יודע מה יש עליו.
ונניח שאני מריץ על השרת תוכנה שמי שנכנס אלי לאתר היא מריצה משהו כמו נגיד ממממממממ NMAP ושולחת אלי את כתובת ה MAC של הגולש.
סתם ככה,
רעיון.
אההה, וגם יש כל מני כאלו ISP שמזהים אותך לפי ה MAC שמוכרים אותך לכל מאן דבעי
http://www.antiphorm.co.uk/
ידה ידה ידה…
6 בדצמבר, 2009 בשעה 2:02
T, הם לא צריכים את המנוע שלהם, מספיק שיש להם Google Analitics / Google Ads בכל אתר (ואפשר להגיד שיש להם) והם פשוט מאוד יכולים לצייר את "מפת הגלישה" שלך בין כל האתרים שביקרת בהם לפי השעות כניסה ויציאה שלך מאתרים.
הבעיה היא לא שגוגל אוספת את זה, הבעיה היא- ואמרו אותה פה- זה שאנחנו מאפשרים להם את זה, אנחנו מוסיפים פרסומות של גוגל לאתר, אנחנו מנתחים אותו בעזרת אנליטיקס וכו'.
למה אנחנו עושים את זה? לכל אחד יש את הסיבה שלו, אבל דעתי היא שהרב פשוט לא מייחסים לזה חשיבות. זה לא כזה נורא. אם יש לי סוד- אני לא אשלח אותו במייל לאף אחד אלה יגיד לו בשקט, ליד האוזן. גוגל מציעים לנו שירותים בתמורה לידע הזה, ואנחנו לוקחים אותו. כן יש לי גי'מייל, וכן, גם אני מנתח את האתר שלי בעזרת אנליטיקס, אבל אם יש לי סוד גוגל לא ידעו אותו.
6 בדצמבר, 2009 בשעה 2:03
אגיד*
6 בדצמבר, 2009 בשעה 2:28
[...] This post was mentioned on Twitter by Mizbala and idokius, topsy_top20k. topsy_top20k said: מה גוגל יודעת עליכם? (רשימה חלקית) http://j.mp/7rFH8T [...]
6 בדצמבר, 2009 בשעה 2:30
לגבי ההערה לוכסן שיווק לפייס דוט קום: בפיקאסה 3 קיימת אפשרות זיהוי פנים. זה עובד לא רע בכלל, ככה שלטקנולוג'י אנייבלר הם לא זקוקים.
6 בדצמבר, 2009 בשעה 7:08
cP הסודות שלך א כ"כ חשובים לגוגל..טוב אולי בעצם שלך כן
עדיין, לא יודע אבל אני חושב שגוגל מזמן שולטת ביותר מדי שירותים גלובליים ויש לך חברה אחת עם יותר מדי כוח בידיים שמרוכז במקום אחד. כל העניין של הפרדת רשויות בדמוקרטייה הוא לפצל את הכוח בין גורמים נפרדים, אבל בשוק ההייטק אין דמוקרטייה אלא מי שמספק שירות טוב יותר, מהיר יותר, יעיל יותר ואיכותי יותר מקבל את הפריווילגיה של להיות מעניק השירות.
וזה בדיוק מה שכולם מפחדים ממנו, האם ייתכן שתקני אבטחת המידע האירגוני לא כ"כ גבוהים שם? האם ייתכן שישנם אנשים מושחתים בדרגים הגבוהים? אולי פסיכופתים חולי שליטה שבודקים עלינו רוטקיטים? אי אפשר לדעת. אפשר רק לנסות אלטרנטיבות, ליצור תחרות הוגנת ולקוות לטוב =]
6 בדצמבר, 2009 בשעה 10:00
הסוף הוא שהממשלה הפדראלית תחלק את גוגל לבייבי-גוגלס כמו שעשו עם בל. או שלא.
6 בדצמבר, 2009 בשעה 10:08
ייתכן שהם האח הגדול ובעלי כוונות זדוניות וקשורים לממשל וכל מה שאומרים עלים, *אבל* אם הם לא, וכל מה שהם טוענים אמת לגבי הכוונות והמעשים, איך הם היו יכולים לשכנע אותך?
כן, היום בעידן האינטרנט, הרבה יודעים עליך. ספק האינטרנט יודע לאן אתה גולש, חברת הסלולר יודעת איפה אתה נמצא, חברת האשראי יודעת מה ואיפה אתה קונה, ועוד. חלק מהנ"ל לא יודעים לנצל את המידע כראוי, ואחרים מנצלים אותו אבל לצרכיהם ולא לטובתך.
והנה גוגל, מומחים בכריית מידע, מצהירים שהכוונה שלהם היא להנגיש את כל המידע בעולם. כן, בשביל זה הם צריכים לאסוף מידע, כמה שיותר, מכמה שיותר מקומות, ואפילו להצליב אותו. הם גם מספקים שירותים מועילים ומהירים כפי שלא נראו באינטרנט מעולם.
וכן, הם גם אוספי מידע על הרגלי שימוש, ומספרים בהתלהבות בבלוגי המפתחים שלהם כיצד הם הצליחו לייעל את ממשק המשתמש ע"י ניתוח תנועות העכבר של מליוני משתמשים, או לייעל את מיקום ומבנה השרתים ע"י ניתוח עומסי הבקשות.
הרבה אתרים ותוכנות כיום אוספים מידע שימוש סטטיסטי, אבל אני לא בטוח שהם עושים איתו משהו, וגם לא בטוח שמספרים לך עליו.
הרבה מספקים כל מיני שירותים, אבל לא כולם מספקים מדיניות פרטיות מפורטת כמו גוגל.
קל להתלונן, כמובן. תחרות זה טוב, וכמו שגוגל קם מפרויקט של סטודנטים יום אחד, ופייסבוק, לך תדע מה יביא המחר. אבל בינתיים, כותיק האינטרנט, אל תשכח כיצד העולם נראה לפני גוגל.
6 בדצמבר, 2009 בשעה 17:05
TheLeader- הסודות שלי לא גדולים מהסודות שלך, ואתה צודק במה שאתה אומר, אני לא עומד מנגד, הדבר היחידי שאני אומר הוא שמידע שאתה לא רוצה שיגיע לגוגל- לא יגיע לגוגל.
6 בדצמבר, 2009 בשעה 18:25
מוטי צודק ואני אוסיף משהו שמחזק את ההשערה שלו, הסגמנטציה שאתה מציג ידידי זה מה שיקרא בעתיד הלא רחוק "אינטרנט 2.0" שהוא פרויקט שקט יחסית שמפותח ע"י ממשלת ארה"ב , אוניברסיטאות וכמובן איך לא, ענקית התקשורת AT&T ועוד כמה גופים כאלו.
המטרה שלהם כמובן זה לתת לנו "אינטרנט נקי וטהור" אך מה שנשמע לאדם הממוצע בציבור כ"טוב" זה לא בהחלט טוב לכל מביני העיניין (אנחנו), זה גם לא טוב לכל מי שמכנה את עצמו ליברל ודוגל בדמוקרטיה. כי ברגע שהאינטרנט יהפוך לממסדי זה אומר דבר מאוד ברור, לא עוד חופש ביטוי, לא עוד זכות הדיבור ולא עוד חופש מידע.
האינטרנט יהיה בדיוק כמו ערוצי החדשות וערוצי הטלויזיה, יש כבר תוכנית מאוד מפורטת על הנושא הזה שיצא לי לראות אי שם במהלך השנה האחרונה (חבל שאני לא שומר לינקים לפעמים) והתוכנית די דומה למה שקורה בתקשורת הממסדית, אתה תקבל את המידע שאתה מחפש אחריו בצורה מתובלת, מסורסת, מצונזרת אם תרצה, הכל כמובן בהתאם לתירוץ הכי פופולרי שלהם : בשביל הציבור, לטובת הציבור, לטובתך ולטובת ילדייך, לבטחון הגלישה שלך, למניעת הסתות ומלחמה בפורנו.
על הדרך כמובן הם ילחמו גם בפיראטיות, בווארז ובכל דבר שהם מכנים כ"איום" על דרכי עשיית הכסף שלהם ושליטה בכל דבר אפשרי.
ואילו גוגל? גוגל אולי כבר תהייה עד אז ענקית עוד יותר ואל תתפלא אם היא גם תעשה כסף על חשבוננו, גם תמכור מידע ואף תשמש כסוכנות ביון מן השורה. אחרי הכל לאן שהגלובליזציה גוררת אותנו זה הרבה הרבה קשרי הון-שלטון, מדיניות תאגידים והרבה הרבה מאגרי מידע מסונכרנים בנייהם רק כדי לנטר, לעקוב, להאזין, לדעת הכל עלינו. זה יעשה טוב לתעשיית הפרסום (ידעו מה לדחוף לכל אחד) זה יעשה טוב לממשלות (כל האומה תהייה חשודה והם ישבו להם בכייף למעלה בראש שקט יספרו כנראה את הכסף עם חברייהם המנכ"לים) וזה מן הסתם יהיה טוב לכל בעל הון והאליטות למינייהם. האם זה העתיד שאנחנו רוצים? כנראה שלא, אך לצערנו ההגה ממש לא בידיים שלנו, כרגיל זה ביידים של אלו שחולקים את האג'נדה המעוותת הזו, אבל לא נורא, מתישהו אנשים יבינו כנראה שיש קשר בין הדברים, יחברו את הנקודות ויבינו מה באמת הקשר בין הון-ושלטון, מדיניות "האח הגדול" ואיבוד הדמוקרטיה.
עד אז נקווה שכושר החשיבה הצעמאי ישמר אצל רבים מאיתנו ולא נתפתה לזרום עם העדר. ולגבי ברק אובמה – הייו בטוחים שהוא מקדם את זה במלוא המרץ, דמוקרטיה? הצחקתם לו את הסבתא, הוא שם כדי למלא אחר הוראות ולקרוא טקסטים מוכנים, מן הסתם שהוא יקדם חוקים שידרסו וירמסו את זכויות הפרט שלנו מהר מכפי שאנחנו חושבים. המלצה שלי תראו את הסרט Fall of the republic ביוטיוב, אומנם קצת מגמתי אך לפחות מלווה במספיק ביסוסים והוכחות, גם תזכו לראות שם כמה פרצופים מוכרים של אנשי מקצוע מאוד בולטים בתחומי המדע, טכנולוגיה, פסיכולוגיה, ביון, ממשל ומה שרק תרצו. מומלץ בחום.
ולגבי מה שTheLeader אמר – לצערו יש בזה משהו, בתחום ההייטק באמת אין "הפרדת רשויות" כל אחד עושה מה שבא לו ואז קמה לה חברת ענק, גוגל שמה ועושה מה שבא לה ומתעצמת מרגע לרגע, נכנסת לכל תחום, כריית מידע, פרסום, מכירות, סלולר, מחשבים ומערכות הפעלה ובעצם לא רחוק היום שגם מידע פיננסי שלנו יהיה בידייהם.
אולי ממשלת ארה"ב מצאה דרך נפלאה לנצל את ה"פרצה" הזו בחוק ולעשות שימוש באינטרנט לצרכים שלהם בצורה דיקטטורית אך תחת מעטה דמוקרטי כמדינה וממשל? אין לדעת הזוי אך לכו תדעו..
6 בדצמבר, 2009 בשעה 20:02
פוסט מעניין, דיון מעניין עוד יותר, אך האופטימיות שלי לגבי העתיד נעלמת כלא הייתה.
אתם רוצים להגיד לי שאם לא נקום ונעשה מעשה מסויים עתיד האינטרנט שהוא דגל הדמוקרטיה וסמל חופש המידע בסכנה? זה ממש ממש מסוכן ואני באמת מודאג מכל נושא הפוסט כאן, לא רק מגוגל אלא גם מייקרוסופט וכל תאגיד ענק אחר….
גיא ושאר החברים: יש איזו אלטרנטיבה שאתם חושבים שתקום בעתיד למקרה שיסרסו ויתנזרו לנו את האינטרנט? כי גם אני שמעתי שמועות על Internet 2 ודברים דומים אבל תמיד הדחקתי, אבל עכשיו זה נראה קרוב מתמיד.
אין איזו אלטרנטיבה נראת לעין שתחליף את האינטרנט שלנו? לפחות משהו P2P או שרתים חלופיים מצידי אפילו תקשורת לויינית להאקרים בלבד ולאנשים שלא מוכנים לוותר על חופש המידע, לפחות שנוכל לחלוק מידע אמין וקריטי זה עם זה, מאשר לעבור את שטיפת המוח הממסדית של התקשורת המיינסטרימית העגומה הזו.
ומה קורה אם אני קונה צלחת לוין פרטית בצורה אנונימית ושם אותה בחצר, הרי מעולם לא ידעו כיצד אני מחובר (או שגם זה מצריך ספקית? אין לי מושג פשוט)….
ובשורה התחתונה חברים, יש איזשהו אור בקצה המנהרה החשוכה הזו שאנו עומדים להכנס אליה?
תודה, אשמח להצעות ודיעות.
6 בדצמבר, 2009 בשעה 21:21
אופטימי – בוודאי שיש אור בקצה המנהרה, תמיד היה!
לדעתי כשהאפוקליפסה תתחיל, ואין לדעת מתי זה יקרה אבל ניתן בודאות לקבוע שב-1000 שנים הקרובות זה יקרה _אם_ משהו אחר לא ישמיד את האנושות, לדעתי הקוד הפתוח והתוכנה החופשית הם הם שיצילו את המצב.
כבר העליתי כאן בעבר את הרעיון של מערכות לינוקס עצמאיות בעלות אינטרנט P2P למקרי חירום שמוצפן ב-RSA.. אמנם אפשר לבצע MITM על העברת המפתחות הציבוריים וזה מעט בעייתי אז יצטרכו לפזר את המפתחות הציבוריים מראש באופן מובנה במערכת, אבל הקוד הפתוח בעזרת הקריפטוגרפיה המתקדמת יכולות להוות אדמה בטוחה וארץ מובטחת עבור כל מי שחושש מגופים שונים שמצותתים אחריו. כשזכויות האינטרנט עצמן תישללנה, אני מאמין שקהילת הקוד הפתוח תמצא דרך ליצור את הרשת מחדש באמצעות אותות רדיו. אבל בינתיים אתה יכול להרשות לעצמך להשתמש בגוגל.
7 בדצמבר, 2009 בשעה 16:29
אותות גלי רדיו זה יהיה החור אבטחה החדש…
7 בדצמבר, 2009 בשעה 20:01
איך שכחנו, ועוד עם כל הסרטונים בעמוד – יש את youtube – גוגל יודעים על כל סרטון שצפיתם בו.
ובעצם, אפילו אם נכנסתם לאתר בלי אנליטיקס, לעמוד שיש בו embed של יוטיוב ואפילו אם לא הפעלתם את הסרטון, עדיין גוגל יכולים לדעת שביקרתם בעמוד הזה, כי ה-player נטען מהשרת שלהם.
7 בדצמבר, 2009 בשעה 20:28
לא טוב לכם שגוגל מרגלת אחריכם? תפסיקו להשתמש בגוגל!
מי שלא אכפת לו שמרגלים אחריו=אין לו מה להסתיר, שימשיך להשתמש בגוגל ושיהיה לו בכיף.
לא טוב לכם? אל תשתמשו מה אתם באים בטענות שיעשו מה שבא להם עם המידע,זה מידע שלהם זכותם.
יש מספיק אלטרנטיבות לכל שירות שגוגל מציאים, מקסימום תפתחו בעצמכם שירותים טובים שיתחרו בגוגל שהמיתוג שלהם יהיה "אנחנו שומרים על הפרטיות שלכם", דווקא יכול להיות סטאראטאפ לא רע
7 בדצמבר, 2009 בשעה 23:11
גוגל מצהירים שהם "שומרים על הפרטיות שלכם" ויש להם הצהרת פרטיות מפורטת, להבדיל מהרבה אתרים אחרים.
אם תוציא אלטרנטיבה ראויה, מי יעיד שהיא לא תנצל את המידע שנאסף לרעה? הדרך היחידה היא אם היא לא תהיה מספיק יעילה כדי לעשות איתו משהו, אבל תקיעות טכנולוגית אינה הפתרון.
8 בדצמבר, 2009 בשעה 9:46
שיטת השקשוקה – אתה מדבר כאילו יש לך נשמה של עבד, מה זה לא אכיפת לך שאוגרים עליך מידע? אתה יודע בכלל כמה המידע שאתה מפזר להנאתך בין כל התאגידים המושחתים האלו ובכלל ברשת יכולים לשמש כנגדך בקלות רבה. מספיק שמישהו מצליב סתם מידע עליך מהפייסבוק+מרשם האוכלוסין שמסתובב לו חופשי ברשת (בקרוב אולי גם ביומטקי?
) ויודעים עליך הכל, אם אני חוקר פרטי, או איזה איש שיווק חמדן אני מחר דוחף לך כ"כ הרבה פרסומות ועושה עליך עבודה שחבל על הזמן. שלא לדבר על זה שחלילה מה יקרה אם מישהו ינסה להשתמש במידע הזה כנגדך ולפגוע בך? אנשים שוכחים לחשוב וזו הטעות בימנו! בגלל שאנשים לא חושבים מי שחושב במקומם ו"בשבילם" אלו התאגידים, הממשלות והמצב הוא עגום בהחלט! ברגע שהשכל נמצא בקצוות – אצל האנשים אז שום גוף ממשלתי או תאגידי לא לוקח שליטה ותמיד יהיה עליו פיקוח של האזרחים והמשתמשים עצמם! אבל ברגע שהשכל בקצוות נרדם ומסומם (כן כן מסומם ועוד איך, אתה מוזמן לבדוק על חומרים שהאוכלוסיה כולה צורכת במי השתיה כמו פלואוריד שהשפעתה על מוח האדם קטלנית, או חומרים כמו אספרטיים במאכלים ומשקאות דיאט ואז אולי תבין עוד קצת למה החברה שלנו כ"כ טיפשה כיום) אז כשמוח בקצוות נרדם מי שתופס את הפיקוד זה כל מיני גופים שדואגים קודם לאינטרסים שלהם, פולוטיקאים לוביסטים , אלו שממנים אותם (אוליגרכים, אילי הון ובנקאים) שבסופו של דבר גם מכניסים את הפוליטיקאים האלו לכיס הקטן שלהם ושולטים בהם כמו בובות על חוטים (כי אלו חייבים להם את הקריירה הפוליטית שלהם) אז נוצר מצב שכל המערכת מונעת ע"י אינטרסים ואג'נדות שהן לאו דווקא לטובת האזרח, לא לטובתך ולא לטובתי! ראה כיצד ב20 השנים האחרונות אותם אילי ההון השתלטו על המדיה הממסדית בארץ ובעולם, החדשות שאתה רואה בטלויזיה זו בדיחה מבויימת ומתובלת היטב. אתה רוצה שכך יראה גם האינטרנט שלך? שמי שקובע לך מה לראות ולעשות יהיה תאגידים וממשלות שחושבות שהן יודעות מה טוב לך?
לא תודה, אנחנו יודעים בדיוק מה טוב לנו! לא צריך את הסינון והצנזורה שלהם בתירוץ עלוב שזה לטובתנו! ואם אתה חושב שכן, יש לך אלטרנטיבות: סין, אירן, קוריאה הצפונית.
8 בדצמבר, 2009 בשעה 15:48
מצחיק שברקע של כל העניין הזה יש את את יאהו :
http://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3370626,00.html